Now showing items 6229-6248 of 6463

    • Undisclosed Effects of Privatization : School Choice and out of School Educational Investments in Urban Peru 

      Alarcón, Fernando; Martínez, Joan (Privatisation in Education Research Initiative, 2015)
      This study aims to evaluate the relationship between private school’s attendance and student’s allocation of time on educational activities outside school. In this sense, the analysis focuses on student’s learning investments ...
    • UNESCO and Education : Everyone has the right to education 

      UNESCO (UNESCO, 2011)
      Since its creation in 1945, UNESCO’s mission has been to contribute to the building of peace, poverty eradication, lasting development and intercultural dialogue, with education as one of its principal activities to achieve ...
    • UNESCO Science Report : Towards 2010 

      UNESCO (UNESCO, 2015)
      Indica que, a pesar de la financiera crisis, el gasto mundial en investigación y desarrollo ha crecido más rápido que la economía mundial, mostrando la confianza en que la inversión en la ciencia traerá beneficios futuros. ...
    • UNESCO Strategy on Teachers (2012-2015) 

      UNESCO (UNESCO, 2012)
      This strategy aims at providing a priority-driven and consistent framework for the whole range of activities that UNESCO is meant to develop in relation to teachers until 2015, both within the sector and also across sectors, ...
    • UNGEI AT 10 : A Journey to Gender Equality in Education 

      UNGEI. United Nations Girls’ Education Initiative (UNICEF, 2010-05)
      Launched in Dakar, Senegal, in 2000 by then United Nations Secretary-General Kofi Annan, the United Nations Girls’ Education Initiative (UNGEI) promotes girls’ education and works for gender equality in education through ...
    • Unidades de aprendizaje : compendio para la Educación Básica Alternativa 

      Albino Igreda, Nélida; Allca Quispe, Richard; Conga Aguilar, Anita; Guerra Cuenca, Marco Antonio; Jiménez Condori, Deysi; Sarria García, Jesús Alberto; Lluya Ruiz, Idalide Margot; Rodríguez Carranza, Esther; Silva Solís, Selenita M.; Mosquera Ramírez, Magda Cleofe; Núñez Soto, Blanca; Pastor Rúa, Betty Liliana (Tarea Asociación de Publicaciones Educativas, 2018)
      Presenta algunas unidades didácticas y sesiones de aprendizajes por docentes en su intento de reorientar su concreción curricular para que sea más pertinente para las y los estudiantes de Educación Básica Alternativa. No ...
    • “United We Stand Divided We Fall” : Maternal Social Participation and Children’s Nutritional Status in Peru 

      Favara, Marta; World Bank (World Bank, 2012-11)
      In previous literature, social capital has been hypothesized as a substitute for other forms of capital, such as physical and human capital. This paper contributes to this literature, studying the association between ...
    • Universal Design for Learning Principles in a Hybrid Course: Perceptions and Practice 

      Hinshaw, Rebecca Elder; Sakalli Gumus, Suad (SAGE, 2013)
      Universal Design for Learning (UDL) is a promising approach of differentiating instruction to meet the needs of all students. While differentiation is not unique to special educators, it is an expectation of the profession ...
    • La universidad en la sociedad del conocimiento : hacia un modelo de producción y transferencia de conocimientos y aprendizajes 

      Didriksson Takayanagui, Axel (Universidade de Sorocaba, 2014)
      En este trabajo se argumenta sobre la urgente transformación de las políticas públicas y universitarias, de la investigación científica y tecnológica, en el contexto de una sociedad del conocimiento, con el fin de propiciar ...
    • Universidad y acción afirmativa : balance y agenda pendiente 

      Sanborn, Cynthia; Arrieta, Alonso (Universidad del Pacífico, 2011)
      La expansión y diversificación de la educación superior es uno de los fenómenos sociales más importantes del Perú contemporáneo. Hoy, aproximadamente el 33% de los peruanos menores de 25 años de edad cursa estudios superiores, ...
    • Universidades competitivas y desarrollo de capacidades para la gestión de la investigación, desarrollo tecnológico e innovación (I+D+I) 

      Velezmoro, Carmen (Ministerio de Educación, 2018)
      Una universidad competitiva es una universidad nueva, renovada y creativa, capaz de aceptar y asumir el reto de la transformación, liderada internamente e irradiada hacia el exterior, tal y como el país y la época lo exigen. ...
    • Universidades Interculturales en México 

      Dietz, Gunther (Instituto de Investigaciones en Educación, 2014-12)
      Ofrece una visión panorámica de un nuevo tipo de institución de educación superior: las universidades interculturales. Partiendo de una breve contextualización de sus orígenes en el entorno post-zapatista mexicano, se ...
    • Universidades para el desarrollo 

      Arocena, Rodrigo; Sutz, Judith; UNESCO. Oficina de Montevideo (UNESCO, 2016)
      El Desarrollo Humano Sustentable es, en síntesis, la expansión de las capacidades y las libertades de la gente para tener condiciones hoy y mañana de vivir vidas valiosas. Tiene entre sus obstáculos mayores la degradación ...
    • Universitarios en educación a distancia : estilos de aprendizaje y rendimiento académico 

      Blumen, Sheyla; Rivero, Carol; Guerrero, Diego (PUCP, 2011)
      Se estudia la relación entre estilos de aprendizaje y rendimiento académico en universitarios de educación a distancia en tres etapas. En la primera se establecen las preferencias de los estilos de aprendizaje; en la segunda ...
    • Universitarios en educación a distancia: estilos de aprendizaje y rendimiento académico 

      Blumen, Sheyla; Rivero, Carol; Guerrero, Diego (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2011)
      Se estudia la relación entre estilos de aprendizaje y rendimiento académico en universitarios de educación a distancia en tres etapas. En la primera se establecen las preferencias de los estilos de aprendizaje; en la segunda ...
    • University Rankings and Social Science 

      Marginson, Simon (John Wiley & Sons, 2014)
      University rankings widely affect the behaviours of prospective students and their families, university executive leaders, academic faculty, governments and investors in higher education. Yet the social science foundations ...
    • Unleashing the Potential : Transforming Technical and Vocational Education and Training 

      Marope, P.T.M.; Chakroun, B.; Holmes, K.P. (UNESCO, 2015)
      Technical and vocational education and training (TVET) is steadily emerging as a winner in the ‘race to the top’ of global debates and government priorities for education and national development agendas. TVET also features ...
    • Unlocking the Potential of Teacher Feedback 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2014-10)
      Across countries and economies participating in the OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS), a majority of teachers report receiving feedback on different aspects of their work in their schools. Teacher ...
    • Uno más uno son diez: recursos didácticos para la enseñanza y aprendizaje de los números binarios en educación secundaria 

      Franco Mariscal, Antonio Joaquín (Editorial Santillana, 2008)
      Este trabajo recopila distintos recursos didácticos para la enseñanza y el aprendizaje en educación secundaria de los números binarios, un sistema de numeración, en el que el alumnado encuentra grandes dificultades para ...
    • Uryana maytu - 1 Rimana - chawpi qichwa : cuaderno de Trabajo Comunicación 1o. quechua central 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe (Ministerio de Educación, 2018)
      Cuaderno de trabajo de Comunicación para primer grado de primaria en Educación Intercultural Bilingüe en quechua central.