Now showing items 4847-4866 of 5342

    • Tablets for Teaching and Learning : A Systematic Review and Meta-Analysis 

      Tamim, Rana M.; Pickup, David; Borokhovski, Eugene; Bernard, Robert M.; El Saadi, Lina (Commonwealth of Learning, 2015)
      Tablets and smart mobile devices are the most recent addition to the long list of technological innovations believed to support and enhance the teaching process and learning process. This review aimed at going beyond the ...
    • Tacna : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Tacna, ha sido elaborado para servir como una guía informativa amigable para aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • Taking on the Completion Challenge : A Literature Review on Policies to Prevent Dropout and Early School Leaving 

      Lyche, Cecilia S. (OECD, 2010-11)
      This paper reviews international research in the field of dropout from upper secondary education and training in OECD countries in order to present possible solutions to policymakers faced with the completion challenge. ...
    • TALIS 2008 Technical Report 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2010)
      This report describes the development of the TALIS instruments and the methods used in sampling, data collection, scaling and data analysis, for those wishing to review and replicate the procedures used. Furthermore, it ...
    • Tamizaje del desarrollo infantil: evaluación comparativa de tres instrumentos 

      Leal Soto, Francisco A.; Daudet Miranda, Andrea A.; Frugone Opazo, Paola M.; Silva Carvajal, Pamela L. (Asociación Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación Psicológica, 1998)
      Evalúa la validez de tamizaje del Denver Developmental Screening Test (DDST, Frankenburg y Dodds, 1970), el Test de Desarrollo Psicomotor (TEPSI, Haeussler y Marchant, 1987) y el Inventario del Desarrollo Infantil (IDI, ...
    • La tardía instalación de la teoría del desarrollo cognitivo de Jean Piaget en Colombia, 1968 - 2006. 

      Jiménez, Absalón (2011)
      El presente artículo da a conocer la manera como la teoría del desarrollo cognitivo de Jean Piaget, se instala en Colombia de manera tardía en las últimas décadas del siglo XX e inicios del XXI. La divulgación final de la ...
    • Las tareas de conciencia fonológica en preescolar: Una revisión de las pruebas empleadas en población hispanohablante 

      Leal Carretero, Fernando; Suro Sánchez, Judith (Consejo Mexicano de Investigación Educativa, A.C., 2012)
      Este trabajo pretende hacer una revisión de las pruebas empleadas para identificar y medir la conciencia fonológica en niños hispanohablantes en edad preescolar. Comparamos las diferentes tareas contenidas en esas pruebas ...
    • Tareas grupales en ambientes virtuales. Dificultades percibidas y aprendizajes logrados por estudiantes universitarios 

      Chiecher, Analía Claudia (Pontificia Universidad Javeriana, 2011)
      El artículo describe una experiencia didáctica que consistió en la implementación de una e-actividad con estudiantes universitarios que cursaban tradicionalmente con modalidad presencial. Participaron 91 estudiantes de ...
    • Targeted vouchers and its effects. 

      Andrade, Eduardo de Carvalho (Fundação CESGRANRIO, 2009)
      This paper discusses the benefits of the “Targeted Vouchers” system in relation to the actual one. It analyses the Chilean experience and emphasizes the importance of the appropriate design of the vouchers system in order ...
    • Tasas de logro educativo en las poblaciones afrodescendiente, indígena y mestiza : revisión de algunos factores de exclusión 

      Gaete-Astica, Marcelo (Universidad Nacional de Costa Rica, 2016)
      Este artículo es resultado de la investigación Tasas de logro educativo entre la población afrodescendiente, indígena y mestiza y la revisión de algunos factores de exclusión e inclusión (Gaete, 2014). Mediante la exploración ...
    • Taxonomías sobre creatividad 

      Tristán López, Agustín; Mendoza González, Liliana (PUCP, 2016)
      El trabajo presenta una recopilación de modelos y taxonomías que brindan clasificaciones de los atributos involucrados en la innovación y la creatividad. Las categorías de los marcos referenciales propuestos por varios ...
    • “¿Te gustan las clases de Matemática? ¿Y las clases de Lenguaje?” 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad; GRADE. Grupo de Análisis para el Desarrollo (Ministerio de Educación, 2000-01)
      Presenta datos vinculados a dos de las muchas actitudes que se pueden encontrar en un centro educativo, obtenidos a partir de preguntas planteadas a una muestra representativa de estudiantes a nivel nacional de zonas ...
    • Teacher Assessments versus Standardized Tests : Is Acting “Girly” an Advantage? 

      Di Liberto, Adriana; Casula, Laura (IZA. Institute of Labor Economics, 2016-12)
      The researchers study if Italian teachers do apply gender discrimination when judging students. To this aim, they use a difference-in-differences approach that exploits the availability of both teachers (non-blind) and ...
    • Teacher Demand and Supply : Improving Teaching Quality and Addressing Teacher Shortages 

      Santiago, Paulo (OECD, 2002-12)
      This paper provides an extensive review of the most relevant issues involved in the management of teacher demand and supply at the pre-tertiary level. First, it proposes a conceptual framework for distinguishing among, ...
    • Teacher Education and Professional Development: 10 Years of ICT Integration and What? 

      Laferrière, Thérèse; Gervais, Fernand (Universidad Autónoma de Baja California, 2008)
      This paper reports on designs for effective uses of ICTs in teaching and learning in teaching education. Applying Engeström's schema (1987) at three different levels of use of the computer as a cultural tool, three ...
    • Teacher Education and the Teaching Career in an Era of Lifelong Learning 

      Coolahan, John (OECD, 2002-12)
      This paper attempts to position the teaching career within the context of the changing policy paradigm of lifelong learning. The paper locates the emergence of this policy within some of the fundamental social and economic ...
    • Teacher Evaluation : Current Practices in OECD Countries and a Literature Review 

      Isoré, Marlène (OECD, 2009-10)
      This paper discusses the most relevant issues concerning teacher evaluation in primary and secondary education by reviewing the recent literature and analysing current practices within the OECD countries. First, it provides ...
    • Teacher Interrupted: Work Stress, Strain, and Teaching Role 

      Mulholland, Rosie; McKinlay, Andy; Sproule, John (SAGE, 2013)
      A sample of 399 secondary school teachers (156 males, 243 females, 18 schools) responded to a survey questionnaire containing one measure of stress and two measures of strain. The Stressors in Teaching Scale (SITS), developed ...
    • Teacher performance pay : experimental evidence from Pakistan 

      Barrera-Osorio, Felipe; Raju, Dhushyanth (The World Bank, 2015-06)
      This paper presents evidence from the first three years of a randomized controlled trial of a government-administered pilot teacher performance pay program in Punjab, Pakistan. The program offers yearly cash bonuses to ...
    • Teacher Professionalism 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-02)
      A new OECD report, Supporting Teacher Professionalism, based on the Teaching and Learning International Survey (TALIS), conceptualises teacher professionalism as being comprised of: knowledge base, defined as necessary ...