Now showing items 1-20 of 24

    • Can Evaluating Teachers Improve Teacher Effectiveness? : IMPACT Evaluations in Washington, DC 

      Ortega Goodspeed, Tamara; Crutchfield, T’Nia (PREAL, 2014-06)
      Research shows that effective teachers can have a profound impact on student success both inside and outside of the classroom. At the same time, poor teaching holds students back, with deficits that compound over time. So ...
    • ¿Cómo sobrevive un docente? 

      López de Castilla, Martha (Instituto de Pedagogía Popular, 2003-08)
      Resume una encuesta realizada por el Instituto de Pedagogía Popular (IPP) en abril de 2003 que trató de indagar sobre algunos aspectos relacionados con la economía familiar de los maestros. La muestra del estudio fue ...
    • ¿Cuánto invierten los gobiernos en educación? 

      Jaureguiberry, Florencia; López, Ángela; Zoido, Pablo (BID, 2018)
      La inversión pública en educación ha aumentado en la última década en la región. Sin embargo, como porcentaje del PIB y nivel por alumno sigue estando por debajo del promedio de los países de la OCDE. Mayor inversión, ...
    • Los docentes de tercer y sexto grado de América Latina y el Caribe : características, percepciones y relación con el aprendizaje de los estudiantes 

      UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2016)
      Este estudio tiene un doble propósito: (1) conocer las características y percepciones de los docentes que son relevantes para la política educativa; (2) comprender cómo estas características y percepciones se relacionan ...
    • Does Rewarding Pedagogical Excellence Keep Teachers in the Classroom? : Evidence from a Voluntary Award Program 

      Berlinski, Samuel; Ramos, Alejandra (BID, 2018-06)
      This paper analyzes the effects on teacher retention and between-school mobility of a program that rewards excellence in pedagogical practice in Chile. Teachers apply voluntarily for the award and those who succeed on a ...
    • Education at a Glance 2015 : OECD indicators 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015)
      This new edition of Education at a Glance is published only a few weeks after world leaders defined the global ambitions for the next 15 years by adopting 17 Sustainable Development Goals (SDGs) at the United Nations Summit ...
    • Education at a Glance 2017 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017)
      It provides key information on the output of educational institutions; the impact of learning across countries; the financial and human resources invested in education; access, participation and progression in education; ...
    • Educational finance and educational reform in Peru 

      Hay, George Andrews; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación (IIPE, 1976)
      In keeping with the format of other country studies in this series, this study examines the major forces which have affected the costs of educational development in the past decade in Peru, and those forces which are likely ...
    • La enseñanza para el éxito : políticas docentes en Shanghái y lecciones para América Central 

      Vélez Bustillo, Eduardo; Chi, Jin (Diálogo Interamericano, 2018-05)
      Revisa el sistema educativo de Shanghái, en particular los aspectos relacionados con los docentes como un elemento crítico en el sistema, y se comparan con la situación en América Central para identificar posibles lecciones ...
    • Evolution of Teachers’ Salaries in Latin America at the Turn of the 20th Century : How Much Are They (Under or Over) Paid? 

      Mizala, Alejandra; Ñopo, Hugo (Institute for the Study of Labor, 2012)
      How much are teachers paid in comparison to those in other professions in Latin America? How have these differences evolved at the turn of the 20th century? This paper reports the evolution, between circa 1997 and circa ...
    • Exploring the impact of career models on teacher motivation 

      Crehan, Lucy; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación (IIPE, 2016)
      The Education for All movement has resulted in a rapid expansion in primary school places across the developing world. However, this expansion has not been accompanied by an equally rapid increase in the number of qualified ...
    • Global Teacher Status Index 2018 

      Dolton, Peter; Marcenaro, Oscar; Vries, Robert de; She, Po-Wen (Varkey Foundation, 2018)
      This Global Teacher Status Index survey in 2018 (GTSI 2018) went to 35 countries (instead of 21 countries as in 2013) and administered a questionnaire to over 1,000 members of the public in each country. Specifically, they ...
    • How have teachers’ salaries evolved and how do they compare to those of tertiary-educated workers? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017-07)
      The combined effects of policy reforms to attract and/or retain teachers, and financial constraints in the context of the economic downturn in 2008 may explain part of the recent trends in teachers’ salaries: decreases in ...
    • La larga noche de la educación peruana : comienza a amanecer 

      Guadalupe, César; Twanama, Walter; Castro, María Paola (Universidad del Pacífico, 2018-11)
      En el presente ensayo se brinda información histórica (1950-2017) sobre el financiamiento público de la educación. A partir de ello se identifica tres momentos: un primer período de expansión del gasto, que coincide con ...
    • Measuring the Relative Pay of Latin American School Teachers at the turn of the 20th Century 

      Ñopo, Hugo; Mizala, Alejandra (Asociación Peruana de Economía, 2014-08)
      How much are teachers paid in comparison to those in other professions in Latin America? How have these differences evolved at the turn of the 20th century? This paper documents the extent to which teachers are underpaid ...
    • Una Mirada a la profesión docente en el Perú : futuros docentes, docentes en servicio y formadores de docentes 

      Cuenca, Ricardo; Carrillo, Sandra; UNESCO. Oficina de Lima; Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, UNESCO, 2017-12)
      Las lecciones aprendidas de las reformas educativas de las últimas décadas muestran que el factor docente, sin ser el único, es un elemento clave en el aprendizaje de los estudiantes, en el buen funcionamiento de las ...
    • Peru : Educational Reform. Present Educational Conditions and Statistical Data. Volume II 

      UNESCO (UNESCO, 1972)
      The peruvian school system is based on a pattern of six years of primary education followed by five years of secondary. Higher educational levels are covered by teacher training colleges, technical intermediate colleges ...
    • Perú : el estado de políticas públicas docentes 

      Cuenca, Ricardo; Vargas Castro, Julio César (IEP, Diálogo Interamericano, 2018-06)
      En el Perú, las políticas docentes son un tema prioritario en la agenda pública. Esta posición ha sido alcanzada luego de un trabajo sostenido del Ministerio de Educación, el Consejo Nacional de Educación, la academia y ...
    • Lo que debes saber del escalafón magisterial 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2018)
      El escalafón magisterial es un registro nacional que documenta la trayectoria laboral de los profesores y auxiliares de educación que prfestan servicios al Estado, así como personal cesante y pensionista.
    • ¿Qué nos dicen los docentes sobre sus condiciones de trabajo en la escuela? 

      CNE. Consejo Nacional de Educación (Consejo Nacional de Educación, 2016)
      El CNE se ha propuesto dar a conocer los resultados de una encuesta a nivel nacional realizada en el 2014, la cual contó con la generosa colaboración de cerca de 10 mil docentes que trabajan en los sectores estatal y no ...