• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Search
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 295

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    The Intensification of Rankings Logic in an Increasingly Marketised Higher Education Environment 

    Unknown author (John Wiley & Sons, 2014)
    Rankings and online comparison sites have both facilitated and shaped the marketisation of higher education in England, the UK as a whole and elsewhere. They have facilitated marketisation by introducing greater competition ...
    Thumbnail

    Global University Rankings : Impacts and Unintended Side Effects 

    Kehm, Barbara M. (John Wiley & Sons, 2014)
    In this article, global and other university rankings are critically assessed with regard to their unintended side effects and their impacts on the European and national landscape of universities, as well as on individual ...
    Thumbnail

    Promoviendo la equidad en educación 

    Ainscow, Mel; Dyson, Alan; Goldrick, Sue; West, Mel (Universidad de Vigo. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte, 2014)
    Este artículo aborda el desafío de cómo desarrollar sistemas educativos inclusivos y justos a partir de evidencias de la investigación. Los autores concluyen que se requiere una estrategia multidimensional. Más específicamente, ...
    Thumbnail

    Elaboración de índices de riesgo educativo 

    Foliaco Rebolledo, Gledy; Pizarro Sánchez, Raúl; Simbaqueva Gallo, Ángela; Morales Gutiérrez, David; Santanilla Peña, Martha; Martínez Ramírez, Jheymi; Moreno Torres, Albiryan; Tamayo Hernández, Óscar (Universidad de La Sabana. Facultad de Educación, 2006)
    Se construyeron IRE para sintetizar diez variables, que son: logros académicos (LA), inteligencias múltiples (IM), autoestimas (AUTO), currículum del hogar (CdH), estatus socioeconómico (ESE), salud (S), asistencia a clases ...
    Thumbnail

    Calidad y acreditación universitaria 

    López Soria, José Ignacio (UNMSM, 2005-08)
    Da cuenta de los aspectos más significativos de la situación actual de la acreditación de la formación universitaria en el Perú, comenzando por las facultades y escuelas de medicina, dando cuenta después de los avances ...
    Thumbnail

    Transferencias financieras a escuelas y el derecho a la educación. El caso del Programa Hondureño de Educación Comunitaria 

    Souto Simão, Marcelo; Pinkasz, Daniel; Sourrouille, Florencia; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación (IIPE, Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán. Instituto de Investigación y Evaluación Educativas y Sociales, 2015)
    Reúne los resultados del estudio sobre el Proyecto Hondureño de Educación Comunitaria (PROHECO), implementado desde 1998 en la República de Honduras. El estudio de caso forma parte del programa de investigación “Financiamiento ...
    Thumbnail

    La brecha de la calidad en la educación chilena 

    Drago, José Luis; Paredes, Ricardo D. (Comisión Económica para América Latina y el Caribe, CEPAL, 2011)
    La brecha en la calidad de la educación chilena debido a la dependencia administrativa de las escuelas, especialmente de las municipalizadas y privadas subvencionadas, se ha analizado y debatido largamente respecto de la ...
    Thumbnail

    School Choice and Equity : Current Policies in OECD Countries and a Literature Review 

    Musset, Pauline (OECD, 2012-02)
    In the last 25 years, more than two-thirds of OECD countries have increased school choice opportunities for parents, and it is perhaps one of the most ardently discussed issues in the current education policy debate. School ...
    Thumbnail

    Assessment for Qualification and Certification in Upper Secondary Education 

    Dufaux, Stefanie (OECD, 2012-09)
    Within the policy field of student assessment, the assessment of students for qualification and certification in upper secondary education has special importance since key decisions for the progression of students may be ...
    Thumbnail

    Bologna Beyond 2010 : Report on the development of the European Higher Education Area 

    Bologna Follow-up Group (EHEA, 2009)
    In many respects, the Bologna Process has been revolutionary for cooperation in European higher education. Four education ministers participating in the celebration of the 800th anniversary of the University of Paris ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 30

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorUNESCO (23)OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (12)Cuenca, Ricardo (6)UNESCO. Oficina Internacional de Educación (6)Bos, María Soledad (5)Duarte, Jesús (5)Banco Mundial (4)Benavides, Martín (4)Moreno, Martín (4)UNESCO Institute for Statistics (4)... View MoreSubject
    Calidad de la educación (295)
    Política educativa (68)Educación superior (53)Evaluación de la educación (39)Aprendizaje (34)Universidades (34)Formación docente (31)Sistema educativo (29)Evaluación del rendimiento escolar (27)Indicadores educativos (27)... View MoreDate Issued2010 - 2018 (232)2000 - 2009 (59)1993 - 1999 (4)

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback