Envíos recientes

  • Construir el futuro : los niños y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en los países ricos 

    UNICEF. Office of Research-Innocenti (UNICEF, 2017-06)
    Evalúa el bienestar infantil en el contexto del desarrollo sostenible en 41 países de la Unión Europea (UE) y la Organización de Cooperación y Desarrollo Económicos (OCDE). Si bien el grupo está formado por economías de ...
  • Reducing global poverty through universal primary and secondary education 

    UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2017-06)
    The eradication of poverty and the provision of equitable and inclusive quality education for all are two intricately linked Sustainable Development Goals (SDGs). As this year’s High Level Political Forum focuses on ...
  • Inclusive Student Assessment 

    UNESCO. Oficina Internacional de Educación (UNESCO, 2017-06)
    The Inclusive Student Assessment Module is intended to support the training of teachers, principals, inspectors, teacher trainers, educators and curriculum development specialists by strengthening capacities in the field ...
  • Aprendizaje Personalizado 

    UNESCO. Oficina Internacional de Educación (UNESCO, 2017-06)
    El aprendizaje personalizado consiste en prestar especial atención a los conocimientos previos, las necesidades, las capacidades y las percepciones de los estudiantes durante los procesos de enseñanza y aprendizaje. Se ...
  • Aid to education is stagnating and not going to countries most in need 

    UNESCO (UNESCO, 2017-05)
    The governments of low and lower middle income countries have increased their spending on education since 2000 (UNESCO, 2015a). Even if they continue to do so in coming years, the Global Education Monitoring Report estimated ...
  • PISA 2015 Results Volume IV : Students' Financial Literacy 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017)
    Financial literacy is now globally recognised as an essential life skill. Globalisation and digital technologies have made financial services and products more widely accessible and at the same time more challenging. Many ...
  • Escuelas en acción. Ciudadanos del mundo para el desarrollo sostenible : guía para el profesorado 

    UNESCO (UNESCO, 2016)
    Tiene por objeto que el profesorado conozca la educación para la ciudadanía mundial (ECM) y la educación para el desarrollo sostenible (EDS). Propone a los docentes de secundaria ideas y actividades para ayudar a los ...
  • E2030 : educación y habilidades para el siglo XXI. Reunión Regional de Ministros de Educación de América Latina y el Caribe, Buenos Aires, Argentina, 24 y 25 de enero 2017 

    UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2017)
    Sistematización del debate sucedido en la Reunión Regional de Ministros de Educación de América Latina y el Caribe “E2030: Educación y habilidades para el siglo XXI”, llevado a cabo el 24 y 25 de enero en la ciudad de ...
  • Evaluación de uso de informes de la Evaluación Censal de Estudiantes en la Escuela 

    Sempé, Lucas, coord.; Andrade, Patricia; Calmet, Flavio; Castillo, Beatriz; Figallo, Andrés; Morán, Elizabeth; Muñoz, Lucy; Salvatierra, Fabiola; Verona, Osmar; FORGE. Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (GRADE, 2017-04)
    Anualmente, la Unidad de Medición de la Calidad de los Aprendizajes del Ministerio de Educación entrega informes a las instituciones educativas, conteniendo los resultados de la Evaluación Censal de Estudiantes de 2° grado ...
  • Evaluación de impacto de la Jornada Escolar Completa 

    Agüero, Jorge M.; FORGE. Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (GRADE, 2016-09)
    Los bajos niveles de aprendizaje de los adolescentes en el Perú demandan la identificación de políticas educativas que logren, efectivamente, mejorar estos niveles y cerrar brechas. Este reporte presenta la evaluación de ...
  • What do teachers know and do? Does it matter? : evidence from primary schools in Africa 

    Bold, Tessa; Filmer, Deon; Martin, Gayle; Molina, Ezequiel; Rockmore, Christophe; Stacy, Brian; Svensson, Jakob; Wane, Waly (World Bank, 2017-01)
    School enrollment has universally increased over the past 25 years in low-income countries. However, enrolling in school does not guarantee that children learn. A large share of children in low-income countries learn little, ...
  • Early and Unintented Pregnancy : Recommendations for the Education Sector 

    UNESCO (UNESCO, 2017)
    Early and unintended pregnancy can be prevented through good quality comprehensive sexuality education that includes content on gender equality, and linkages with services ensuring the availability of contraceptives. When ...
  • Educational attainment and investment in education in Ibero-American countries 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017-03)
    Adults in all the Ibero-American countries covered by Education at a Glance are less likely to have an upper secondary education than the average across OECD countries, although the gap is narrower among the younger ...
  • Students, Computers and Learning : Making the Connection 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-10)
    This report provides a first-of-its-kind internationally comparative analysis of the digital skills that students have acquired, and of the learning environments designed to develop these skills. This analysis shows that ...
  • How can professional development enhance teachers’ classroom practices? 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017-04)
    Teacher professional development is deemed to be high quality when it includes opportunities for active learning methods, an extended time period, a group of colleagues, and collective learning activities or research with ...
  • Are students happy? PISA 2015 results : students’ well-being 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017-04)
    Schools are not only places where students acquire academic skills; they are also social environments where children can develop the social and emotional competencies that they need to thrive. Yet despite the global interest ...
  • A Flying Start? Long Term Consequences of Maternal Time Investments in Children During Their First Year of Life 

    Carneiro, Pedro; Løken, Katrine Vellesen; Salvanes, Kjell Gunnar (University of Bergen. Department of Economics, 2010-10)
    It study the impact on children of increasing the time that the mother spends with her child in the first year by exploiting a reform that increased paid and unpaid maternity leave in Norway. The reform increased maternal ...
  • Trayectorias educativas en el Perú : desde la infancia hasta la adultez temprana 

    Cueto, Santiago; Miranda, Alejandra; León, Juan; Vásquez, María Cristina (GRADE, Niños del Milenio, 2017)
    Sugiere que las trayectorias educativas de los niños, niñas y jóvenes pueden ser anticipadas en muchos casos desde cuando tenían un año de edad. Los niños pobres tienen menos chance de asistir a educación inicial, muestran ...
  • Curriculum in the Education 2030 Agenda : Latin America and the Caribbean 

    Opertti, Renato; UNESCO. Oficina Internacional de Educación (UNESCO, 2017-05)
    “Curriculum in the Education 2030 Agenda: Latin America and the Caribbean” discusses the importance of rethinking the curriculum in light of a transformational, humanistic and holistic vision of education. The Education ...
  • Una aproximación a la gestión de la escuela primaria multigrado de ámbitos rurales : recomendaciones para su fortalecimiento 

    Perú. Defensoría del Pueblo; Sarmiento Rojas, José Antonio; Deza Deza, Renzo (Defensoría del Pueblo, 2016-12)
    El informe ha sido elaborado sobre la base de la información resultante de las entrevistas a las y los docentes-directores/as de 566 instituciones educativas, con el fin de evidenciar los retos y dificultades que tienen ...

Más